جراحی دندان عقل نهفته

جراحی دندان عقل نهفته

مقدمه‌ای بر جراحی دندان عقل نهفته

دندان عقل، خلفی‌ترین و آخرین دندانی است که در فک بالا و پایین رشد می‌نماید. دندان عقل اگر به شکل نهفته رشد کند، می‌تواند مشکلات فراوانی را ایجاد کند. مشکلاتی از جمله آبسه، تومور بدخیم، درد شدید و … که تنها با جراحی به موقع قابل پیشگیری هستند. در این مواقع جراحی دندان عقل نهفته راه حلی است که دندانپزشکان ارائه می‌دهند. هر چه این جراحی زودتر انجام شود، بهتر است و مانع از ایجاد مشکلات دیگر می‌گردد. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دندان عقل نهفته و جراحی آن تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

دندان عقل انواع مختلفی دارد

دندان عقل اگر وجود داشته باشد، به سه شکل نهفته، نیمه نهفته و آشکار رشد می‌نماید. علت ایجاد دندان عقل نهفته و نیمه نهفته، نبود فضای کافی در فک برای رشد دندان عقل است. لذا این دندان نمی‌تواند به طور کامل وارد فضای فک شود و در استخوان فک باقی می‌ماند. دندان عقل نهفته، مشکلات فراوانی را برای فرد به وجود می‌آورد. تشخیص دندان عقل نهفته با عکس رادیوگرافی امکان پذیر است و در صورتیکه دندانپزشک جراحی هر چه سریع‌تر آن را صلاح بداند، باید اقدام به جراحی نمایید.

دندان عقل نهفته مشکلی جدی است

وجود دندان عقل نهفته، مشکلی بسیار مهم است و باید فورا برای جراحی و درمان آن اقدام کرد. دندان عقل نهفته طوری قرار می‌گیرد که به بقیه دندان‌های فک فشار اضافی وارد می‌کند. این فشار، باعث نامنظم شدن دندان‌ها و در نهایت درد و التهاب در فک می‌گردد.

پیرامون دندان عقل نهفته کیست یا توده‌ای به‌وجود می‌آید که در طول زمان می‌تواند به توموری بدخیم تبدیل گردد. جراحی دندان عقل نهفته باید هرچه سریع‌تر انجام شود، عقب انداختن این کار تنها سبب تشدید مشکلات می‌شود. بهتر است هر چه زودتر به دندانپزشکی بروید، معاینه و ویزیت شوید و پس از عکس‌برداری جراحی برای شما انجام شود.

برای انجام ارتودنسی، باید فضای کافی در فک وجود داشته باشد. دندان عقل نهفته مانع وجود فضای کافی برای این کار می‌شود. یعنی واجب است که قبل از انجام ارتودنسی، دندان‌های عقل نهفته جراحی شوند. در صورتی که بیمار درد شدیدی داشته باشد، جراحی دندان عقل باید هرچه سریع‌تر انجام گیرد.

جراحی دندان عقل چگونه انجام می‌شود؟

دندان عقل نهفته باید در سنین ۲۵ تا ۳۰ سال جراحی و خارج شود، در غیر اینصورت احتمال ایجاد تومور بدخیم و از دست رفتن استخوان فک وجود دارد. ابتدا دندانپزشک بی حسی موضعی را تزریق می‌کند، سپس مدتی صبر می‌کند تا بی حسی اثر خود را بگذارد.

بعد از این مرحله، برشی در لثه ایجاد می‌شود و دندان عقل خارج می‌گردد. در مرحله آخر زخم بخیه زده می‌شود و آنتی بیوتیک و مسکن برای بیمار تجویز می‌گردد. پس از انجام عمل، مراقبت‌های لازم باید به دقت رعایت شوند. برای مثال، نباید تا چند ساعت ورزش یا فعالیت سنگین انجام شود. روی زخم باید به آرامی فشار داده شود تا مانع خونریزی گردد و دیگر توصیه‌هایی که دندانپزشکان می‌کنند.

سخن آخر درباره جراحی دندان عقل نهفته

برای جراحی دندان عقل به ما مراجعه کنید. ما جراحی دندان عقل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کاملا بدون درد و با حداقل عوارض برای شما انجام می‌دهیم. کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید و وقت ویزیت بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت جراحی، مراقبت‌های لازم قبل و بعد از عمل و … با ما در ارتباط باشید. ما خدمات درمانی را با مناسب‌ترین قیمت‌ها و به روز‌ترین تکنیک‌ها ارائه می‌کنیم، ما را انتخاب کنید تا درمانی رضایت بخش داشته باشید. جراحی دندان عقل خود را به ما بسپارید تا فکی سالم و دندان‌هایی مرتب داشته باشید.

ارتباط با واتس اپ