کشیدن دندان عقل

همه چیز در مورد کشیدن دندان عقل !

مقدمه‌ای بر کشیدن دندان عقل

دندان عقل عقبی‌ ترین و آخرین دندانی است که در فک رشد می‌کند.

رشد دندان عقل به طور معمول مشکلاتی را برای افراد ایجاد می‌کند! زیرا فضای کافی در دهان برای وجود دندان عقل وجود ندارد. در این مواقع کشیدن دندان عقل راه حلی است که دندانپزشکان ارائه می‌دهند.

دندان عقل می‌تواند نهفته یا نیمه نهفته رشد کند که این نیز مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دندان عقل و کشیدن آن تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

کشیدن دندان عقل

دندان به شکل‌ های مختلفی رشد می‌کند!

ممکن است دندان عقل به شکل کامل رشد کند و کاملا قابل دیدن باشد. یا اینکه می‌تواند به صورت نهفته و نیمه نهفته رشد کرده و به سایر دندان‌ها فشار وارد کند.

علت ایجاد دندان نهفته این است که استخوان فک به اندازه کافی فضا ندارد تا دندان رشد کند.

نبود فضای کافی در فک می‌تواند علل مختلفی داشته باشد، از جمله عدم رشد کافی استخوان فک، دلایل ژنتیکی و ارثی و بیماری‌هایی مانند راشیتیسم و کم خونی و … که در دوران کودکی بروز می‌کنند.

دندان عقل نیمه نهفته به ابن صورت است که بخشی از تاج در داخل دهان مشاهده می‌شود و مقداری کمی از دندان بیرون از لثه است.

حتی ممکن است دندان عقل رشد نکند و وجود نداشته باشد، که در اینصورت نیازی به نگرانی درباره کشیدن آن نیست. بود و نبود دندان عقل و شکل رشد آن، در عکس‌برداری مشخص می‌گردد.

دندان عقل نهفته چیست؟

دندان عقل نهفته مساله‌ای جدی است که در صورت عدم درمان مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند.

دندان عقل نهفته، به سایر دندان‌ها فشار وارد می‌کند و باعث ایجاد درد و ناهنجاری در فک می‌شود. اطراف آیت دندان کیست یا توده‌ای رشد می‌کند که ممکن است در طولانی مدت تبدیل به توموری بدخیم شود.

کشیدن دندان عقل نهفته نباید عقب بیفتد، زیرا در این صورت عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. بهتر است هر چه زودتر به دندانپزشک مراجعه کنید، عکسبرداری و ویزیت انجام دهید و سپس اقدام به کشیدن آن کنید.

دندان عقل نهفته در ارتودنسی هم مشکلاتی ایجاد می‌کند زیرا فضای کافی در فک وجود نخواهد داشت و دندان‌ها نمی‌توانند به درستی منظم شوند.

همچنین اگر لازم باشد که بلیچینگ انجام شود، دندان‌ها باید منظم باشند و یک قالب از روی آن‌ها ساخته شود. دندان عقل نهفته در صورت وجود، باید کشیده شود تا این کارها قابل انجام باشند.

جراحی دندان عقل

دندانق نیمه نهفته چیست؟

این نوع دندان عقل، نوعی از دندان است که بیشترین مشکل را برای بیماران ایجاد می‌کند. ممکن است مواد غذایی و … در لثه اطراف این دندان گیر کنند و ایجاد عقونت، التهاب و آبسه نمایند.

این دندان به علت قرارگیری نادرست، به سایر دندان‌ها فشار وارد می‌کند و سبب تخریب شدن آن‌ها می‌شود.

دندان عقل نیمه نهفته باعث ایجاد درد شدید در هنگام رشد می‌شود که علت مراجعه بسیاری از بیماران به دندانپزشکی است.

اگر دندان عقل نیمه نهفته دارید، باید هر چه سریع‌تر به دندانپزشکی مراجعه کنید زیرا نکشیدن این دندان علاوه بر ایحاد درد و سرگیجه، سبب ایجاد ناهنجاری در فک می‌‌گردد و نظم دندان‌ها را به هم می‌زند.

سخن آخر درباره کشیدن دندان عقل !

برای کشیدن دندان‌های عقل به ما مراجعه کنید. ما جراحی دندان عقل نهفته و نیمه نهفته به علاوه کشیدن دندان‌های عقل را برای شما انجام می‌دهیم. کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید و وقتی برای ویزیت تعیین کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت، مراقبت‌های بعد از کشیدن و سایر سوالات خود با ما در ارتباط باشید. ما خدمات درمانی را با بهترین قیمت‌ها و آخرین تکنیک‌ها ارائه می‌کنیم، ما را انتخاب کنید تا درمانی رضایت بخش داشته باشید.

ارتباط با واتس اپ